zaterdag 12 april 2014

Pyjamatijd!





De Paasvakantie blijkt toch niet zo'n ideale periode om te naaien als ik gedacht/gehoopt had
de KCW liet ik deze keer dan ook wijselijk aan mij voorbij gaan...

In plaats daarvan werd hier lenteschoonmaak gehouden
....werd alles vervolgens weer overhoop gehaald door mijn Toertjes&Pateekes 
...werd er heel erg veel buiten gespeeld 
...werden er schoenen vol zandbakzand uitgedaan in't midden van mijn pas gepoetste woonkamer
...werd er watermeloen en ijs a volonte gegeten
....werden er wasmachines vol met ijs, verf en viltstift bevlekte kleding gewassen
....werd er zelfs een lekker-lui-niks-doen-in-pyjama-dag gehouden
( nee, niet omdat ze geen propere kleren meer hadden!)

Toen de kinderen die luie dag allemaal halflam voor de televisie hingen,
...toen kon Juffra Toertjes nog eens achter haar naaimachine kruipen.
Geïnspireerd door het moment werd het een PYJAMA

Aangezien het de eerste keer was dat ik het betreffende patroon gebruikte 
...het ' grote naaiboek' doorbladerde zelfs,
en ik dus nog niet goed wist of de maten ' goed ' zouden vallen
..maakte ik een test-exemplaar in een stofje dat niet te duur was en waar ik een GROTE voorraad van heb liggen....dat het toevallig ook nog eens een supermooi stofje is, is mooi meegenomen!
:)










Aangezien het een test-exemplaar betreft
bespaarde ik mezelf de moeite van mooi doorlopende prints.
Het zandmannetje zal zich er wellicht ook niet aan storen!
( btw...het patroon werd unaniem goedgekeurd)
:)








Aangezien mijn kleuter 's morgens niet het toonbeeld is van het meest geduldige kind
....opteerde ik voor kamsnaps ipv knopen.
Op deze manier kan hij in 1 ruk zijn kiekeborstje ontdoen van textiel
zonder dat de knopen rond onze oren vliegen!








Het patroon schrijft paspel voor aan de mouwen en broekspijpen...
...maar daar had ik gemakshalve overgekeken.
Een dubbelgevouwen biais van Veritas werd dan maar OP de mouw gestikt
als kleurig accentje.
De broek stak op dat punt al ineen en die moest het zonder gekleurd biezeke stellen!
Noch Pateeke noch ik zullen er onze slaap voor laten...
:)







Ook de binnenkant van de kraag kreeg hetzelfde gele biais'ke 















Stof.....Vintage Ferdinand Bruin ( Soft Cactus)
Patroon...pyjama uit ' Het grote naaiboek''


26 opmerkingen:

  1. Dat over die paasvakantie klopt helemaal, ik neem mij ook van alles voor maar ben ook nog niet veel verder dan de grote schoonmaak gekomen. En dat is idd niet zo'n goed idee als alle kinders thuis zijn...
    Maar wat een prachtige pyjama, hij is eigenlijk veel te schoon om mee in bed te liggen, hopelijk zal hij vaak gedragen worden op van die lekker-lui-niks-doen-in-pyjama-dagen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh wat een mooie pyjama!! Een van de soft cactussen gaat hier ook gebruikt worden voor een zomer huisbroek denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat mooi, en ja ik denk dat hij er lekker in zal slapen
    ook zo'n mooi stofke ach hoe kan het ook anders ;)
    Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe herkenbaar;, naaivoornemens voor in de vakantie wat er eigenlijk nooit van gaat komen :)

    Maar toffe pyjama voor meneertje! Ben echt weg van die stofjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar allemaal. En wat een zalige pyjama!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig geschreven,
    geweldige pyjama,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie pyjama, en eindelijk ook eens iets uit het grote naaiboek, dat ben ik in blogland nog niet veel tegengekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Naaien in de vakantie valt meestal nog meer tegen dan tijdens het schooljaar :-)
    Mooie pyama!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat van die bias is best een goed idee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh zo mooi!! En in 1 van mijn favo Soft Cactus stofjes! Ook erg geschikt voor pyjama's dus. Genoteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo schoon... Zonde om het als pj te gebruiken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superschattig! Da's echt slapen in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een hele mooie pyama voor een coole gast waar de deugnieterij van het lieve snoetje is af te lezen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schattig manneke in schattige pyama!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige pyjama! Dat worden nog meer pyjama-dagen! Ach, het is vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is zo'n mooie pyjama! Mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schone pyjama.. Volgens mij gaat hij daar echt lekker in slapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dat streepje geel op de mouw met de biais vind ik echt leuk. Het geeft denk ik zelfs een mooier resultaat dan de 'voorgeschreven' paspel!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O wat een lekker kind.
    Mooie foto waarop hij naar de beer kijkt.
    Je hebt talent en ik lees je graag!

    BeantwoordenVerwijderen