donderdag 19 december 2013

Voor een lieve vriendin....





....die enorm veel pech had tijdens de workshop koffertjes maken!
Helemaal op't einde moeten constateren dat er enkele rits-tandjes zijn afgebroken,
....moet enorm frustrerend zijn geweest!
Zeker na al die uren zwoegen en priegelen om het perfecte koffertje ineen te zetten....
Ze beloofde zichzelf na die vervelende ontdekking dat er geen koffertjes meer vanonder haar machine zouden rollen.

Daarom lieve Els....
.....ik kon het echt niet laten,
rolde er eentje voor jou vanonder MIJN machien!
( niet exact dezelfde als jouw versie, maar toch gelijkend....)

:)






Witte ritsen van de vriendelijke inwijkeling....







Zelfgemaakte dikke paspel....











Een stuk witte tassenband als handvat...







De binnenkant....










Stofje, tassenband en biais.....Veritas 
Voeringstofke en fleece...Stoffenspektakel


Hopelijk lieve Els neemt dit je frustratie een beetje weg...
VEEL PLEZIER ERMEE!
( volgende keer Naai@eLier neem ik deze mee voor jou...)
X

36 opmerkingen:

  1. Wauw, wat ben jij toch een lieve vriendin!
    Weeral een prachtexemplaar tevoorschijn getoverd, ze zal je zó dankbaar zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief van je! 'T is weer een schoontje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ge zijt een lieve... Als ik dat hier al vind wat moet dat dan zijn in het echt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amaai dat is heel lief. Je hebt een groot hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amai superlief van jou hoor dat je je vriendin op deze manier helpt. Hopelijk was ze er blij mee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maar seg, wij hebben met ons naaiclubje ook gefoefeld en gevloekt, en mijn tasje krijg ik niet meer in elkaar. Dat helpt niet zeker?
    Ik was beter naar de kanten van Lier verhuisd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwie, zo lief. En heeeeeeeeeel knap gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :-) Els gaat keiblij zijn! 't is weeral super mooi! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooohh super!! Els zal blij zijn met al die tanden :)
    Waar haal je trouwens het touw voor die mooie dikke paspel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die bestelde ik bij touwen van Dender......geen webwinkel, maar ze zijn zo lief geweest om de bestelling met Kiala op te sturen....
      :)

      Verwijderen
  10. Goh zo'n koffertje zou ik ook graag leren maken! Is er een workshop voor of zitten jullie in een naaiclubje in Lier?
    Supermooi! Dikke chance die Els! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zitten in een naaiclub in Lier.....en maakten samen koffertjes ( ik gaf een beetje uitleg!)
      Voel je vrij om je aan te sluiten bij onze super-toffe naaiclub...:)

      Voor een meer professionele workshop kan je terecht bij Biefrul!

      Verwijderen
    2. Ah ik heb wel interesse... niet echt voor kleding. Volg daarvoor al naaiatelier bij ons in Bonheiden. Maar voor zo'n dingen als die valieskes heb ik echt wel interesse. Waar kan ik meer info vinden over dat clubke?

      Verwijderen
    3. Stuur me maar een mailtje, dan stuur ik je een mail met de nodige informatie!
      :)

      Verwijderen
    4. Goh nu vind ik toch wel nergens je mailadres... ik kijk er waarschijnlijk klink over?

      Verwijderen
    5. Helemaal onderaan deze pagina ( links...)
      :)

      Verwijderen
  11. tof! zou ik je eens kunnen mailen? heb een vraagje maar vind zo meteen geen emailadres op je blog. mijn emailadres: kvayssier@hotmail.com; groetjes! katelijne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O zo lief! Els gaat super blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo lief... er bestaan nog fijne en lieve mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe ongelooflijk lief van jou! En wat een prachtig koffertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo tof!! Ik wil ook graag bij die naaiclub. Hoe kan ik erbij en wanneer vind dit allemaal plaats ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur even een mailtje naar mij ( Deborasluijs@me.com) dan stuur ik je de mail met informatie....:)

      Verwijderen
  16. Oh nee, verschrikkelijk van die ritsen!
    Haar leed zal nu wel snel vergeten zijn met dit prachtexemplaar. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke blog!! Ik volg mee voortaan!
    Wat een supertof koffertje en wat een megalief gebaar!!
    Vanwaar kwam het patroontje?
    Groetjes
    http://mamoeka.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom op mijn blog... .de handleiding van het koffertje komt uit het Franse boekje ' Mon atelier couture'
      :)

      Verwijderen
  18. Dat is nu eens echt tof en lief van je om voor haar een nieuw valiesje te maken.Mooie combinatie!Jammer dat Lier te ver is voor mij want anders wou ik ook wel in jouw naaiclubje komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen