zaterdag 21 december 2013

DE CHIQUE JACKIE.....



Pleegtoertje 2 had ook nog een zelfgemaakte winterjas te goed...
( wordt hier geshowd door pleegtoertje 1, wegens afwezigheid van de bovengenoemde)

Pleegtoertje 2 is van Aziatische afkomst en heeft een goudkleurig velletje,
dus toen ik dit crèmekleurige wolletje met bruin/goudaccenten zag,
toen werd dat ik mijn hoofd al vernaaid tot een Jackie voor haar.
(het TOP-patroon wordt momenteel te koop aangeboden door Ienemiene )

Toen ik in dezelfde winkel ook nog eens botste op een prachtig vossenpelske,
toen maakte mijn hart een sprongetje.....
:)






Het duurde dan ook niet lang vooraleer de stofkes verknipt en genaaid werden.
Alleen de afwerking liet door persoonlijke omstandigheden
...even op zich wachten!
Maar ze is afgeraakt hoor....
Ik vind ze heel chique geworden,
....en  ook pleegtoertje 2 is er HEEL blij mee!
:)





Knopen uit de vintage knopen-collectie
( deze kocht ik ooit in een GROOT lot via Marktplaats)







Een stukje tricot voor de binnenkant van de zak...
......geknipt uit een Fragile-kledingstuk van de kringloopwinkel
(Uiteraard kocht ik het ganse kledingstuk!)
:)






Heerlijk warme voeringstof....
....eigenlijk een velours kringloopgordijn!










Met assorti tasje....
...om al dat kleine-meisjes-gerief in mee te zeulen!
:)











Er werd weet een bijpassend kleedje gemaakt ....






Een simpel A-lijntje uit SVDHZ
Lichtjes aangepast aan het model van het pleegtoertje 
( breder en korter....)






Langs de achterkant...nog steeds onherkenbaar he?
;)





Vestje JBC
Kousen.....DOD ( Zara)
Laarzen....Woeffies








Wolletje,nep-vossenpelske en stof kleedje.....Kapellen
Voeringstof.....gordijn uit de kringwinkel
Stofje van de binnenkant zak en detail in de nek......kledingstuk uit de kringwinkel
Tasje.....rommelmarkt
Vintage knopen....uit de knopenkast

50 opmerkingen:

  1. Heel stijlvol! En prachtig geshowd door je model!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfs langs vanachter kunt ge zien dat dat een supermooi meisje is !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :)

      Dit is mijn Turkse pleegtoertje met prachtige grote bruine kijkers en lange zwarte wimpers....al kan ik jullie die helaas niet tonen!

      Verwijderen
    2. En een foto van alleen de ogen?
      Ik weet dat het moeilijk is... kreeg onlangs enkele richtlijnen te horen ivm plus-kinderen. Dus de regels ivm pleeg-kinderen zullen vast nog strenger zijn.

      Verwijderen
    3. Ik denk dat VOORAL de ogen niet getoond mogen worden....
      ;)

      Verwijderen
  3. Wat schoon weer, daar zal ze zeker lekker warm in blijven deze winter en da pelske super ;)

    Liefs Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. alweer heel knap. mij patroon gekocht en geprint. nu nog knippen en plakken (eikes) De stof hangt hier te drogen (proefvertie eerst) en dan kan ik eraan beginnen voor Linde. ben benieuwd of het mij gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gbruik jij voor de mouwen dezelfde voering als voor rug en voorpand? of van die speciale gewafelde voering?

      Verwijderen
    2. Ik gebruik gewoon dezelfde stof als de voering....het aan- en uittrekken van de jasjes was tot hiertoe geen probleem!

      Maar als je liever van die matelasse gebruikt, ze verkopen dat in Kapellen zag ik vorige week...
      :)

      Verwijderen
    3. ik probeer het eerst op mijn testversie met wat ik hier in huis heb. bedankt.

      Verwijderen
  5. Ik vind de Jackie zo prachtig, hier alweer een topexemplaar !!!
    Maar mijn Marte is daar te groot voor snik snik snik (ze heeft nochtans een mantelke nodig, ik zal maar hopen op de solden zeker...)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk wel dat ge dat zelf kunt vergroten hoor......al klinkt de Solden ook aanlokkelijk ....:)

      Verwijderen
  6. Ik ben in heel blogland nog geen enkele blogger tegengekomen die zo verknocht is aan bandwerk als jij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Das hier om ter mooist: het jasje, het tasje, het jurkje! Allemaal even prachtig! Het stofje van het kleedje is prachtig. Hoe noemt die stoffenwinkel in Kapellen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sommigen noemen die winkel het stoffenkot, anderen de schuur....weet eigenlijk helemaal niet of die winkel wel een naam heeft?
      Als ge op Google stoffenwinkel Kapellen ingeeft, dan komt ge waarschijnlijk eerst op hun website ( het ligt op de Hoogboomsesteenweg geloof ik...)
      :)

      Verwijderen
    2. Volgens mij heet die winkel ( magazijn ) gewoon Stoffenverkoop. Dat staat althans op hun plakkaat aan de straatkant. Aan hun PR doen ze niet veel, maar da's ook niet nodig!

      Verwijderen
  8. Volgens mij zien die kindjes van u er allemaal even prachtig uit!
    Weeral heel schoon gerief, bevalt uw nieuw machien???
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het moet toch es gezegd! Gij hebt ongelooflijk veel feeling voor kiezen van de juiste stofkes, juist combineren en dan nog es ongelooflijk goed kunnen naaien! Die toerten en pateekes hebben nogal chance met u!
    Weeral zo schoon! Ik kijk hier elke keer mijn ogen uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waaaaaaaaaaaaw!! Ongelooflijk mooi. En inderdaad, jouw stofkeuze en combinaties zijn fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stof is al gekocht en gewassen, patroon is gekocht, maar ik liet het naar een fout mailadres sturen. Doemme toch! Moet ik nog wachten ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig is de handleiding van de Jackie zo duidelijk dat ge in een wip die jas ineen steekt eens ge het patroon in handen hebt!

      Let wel: ge moet dat patroon binnen de drie dagen downloaden of het vervalt!

      Verwijderen
    2. Ik denk dat ik het uiteindelijk binnen de 3 minuten heb gedownload ;-)

      Verwijderen
  12. Wederom zeer mooi! Dat pelsje maakt het echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw combinaties zijn prachtig. Als mijn pateeke hier wat groter is, kom ik nog wel eens terug piepen naar jouw stoffencombinaties. En die blinderitsvrees...Is die er nog?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, die is HELEMAAL overwonnen.....mede dankzij mijn nieuwe naaimachine....:)

      Verwijderen
  14. Hoe prachtig allemaal! Wat fijn voor pleegtoertje 2! Ze ziet er beeldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alweer zo'n mooie combinatie ! Grappig, maar ik was enkele weken geleden in de stoffenverkoop in Kapellen en hoorde daar 2 vriendinnen enthousiast bezig over dat 'vossenpelske'. Hoorde ik toevallig dat de ene vriendin de andere aansprak met 'Deborah' en ik vroeg me toen al af of het ik nu de enige echte 'Juffra Toertjes' in levende lijve voor me had staan... Ja dus ! Lang leve de blogwereld :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kans is bijzonder groot dat ik dat was....:)
      Ik was de lange smalle met kort blond haar.....grappig!
      :)

      Verwijderen
  16. Wat een prachtexemplaar! Zowel het jasje als je pleegtoertje, dat zie je zo! Oooh, en ik heb het portefeuilletje dat in dit tasje past!! Het is misschien wel al een klein beetje afgebleekt door de zon (ik moet eens zien), maar ik heb het eigenlijk nooit gebruikt, dus als je het graag hebt voor je pleegtoerke, stuur je me maar een mailtje...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schitterend.

    Waar vind je eigenlijk die mooie stofjes om manteltjes mee te maken!!

    Dan kan ik al eens beginnen zoeken voor volgende winter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze komt van de stoffenverkoop in Kapellen, maar in de meeste stoffenwinkels vind je wel wollige stofjes hoor......
      :)

      Verwijderen
  18. Echt weer zo'n superschoontje !!! (maar dat zei ik al eens he ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gij moogt dat gerust meerdere keren zeggen hoor......das goed voor mijn zelfvertrouwen!
      ;)

      Verwijderen
  19. weer een pracht exemplaar! fijne kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ziet er allemaal weer 'toppie' uit, zoals ons Lorane zou zeggen.. ,maar minder hadden we uiteraard niet verwacht hé Deboor..

    BeantwoordenVerwijderen