zaterdag 2 maart 2013

Een jurk voor beginners...




Ik ben gek op kleedjes, alleen zijn mijn naaiskills nog niet zo vergevorderd dat ik dat zomaar eventjes ineen kan flansen.....

Maar met dit simpel modelleke bleek dat helemaal geen probleem..''
...dit is ZO GEMAKKELIJK!!!

Dit is echt een jurkje voor beginners.
Je kan er niks mis mee doen....ge moet alleen vier rechthoeken kunnen knippen ( en al zouden die niet helemaal recht zijn, ge ziet dat achteraf toch niet...;). )

Ik had al meerdere van deze jurkjes op mijn pinterestbord staan....gewoon, omdat ik dit een heel schattig modelleke vind.....een echt kleine-meisjes-jurkje!
En deze week vond ik dus een supergemakkelijke tutorial ( staat ook ergens op mijn pinterest)
Qua stofkeuze liet ik mij inspireren door een gelijkaardig jurkje van craftinessisnotoptional
(Zij maakt steeds weer juweeltjes van jurken....!)

Dit model heet trouwens een 'peasant-dress'.....een jurk voor boerinnekes dus, en laat ik nu als kind toch wel niet toevallig op den boerenbuiten hebben gewoond zeker....het was voorbestemd!
;)




Om het mouwtje wat meer 'poef' te geven, maakte ik een plooitje bovenaan ( gelijk een stolplooi) en ik werkte dat af met een fijn groen knoopje...





Een lintje in biais......
.....volgende keer kies ik een meer soepel vallend lint, den biais valt mij wat te stijf uit!



Stof: vintage Houndstooth Multi ( Patty Young for Michael Miller)
Knoopjes uit mijn vintage knopencollectie
Biais: stoffenspektakel 


En nu.....nu ga ik er nog eentje maken!
;)

38 opmerkingen:

  1. Super leuk zeg! Het effect is toch wel vergelijkbaar met mijn voorjaarsjurk (klik hier) vind ik, alleen was die best ingewikkeld ;) Dus goed gedaan! En super stofje weer! Door jou weet ik waarom het slim is veel geld aan stofjes uit te geven ;)

    PS: let op, ik heb ook weer een leuke give away lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja.....dan hebt ge altijd veel keuze in huis.....uwen eigen stoffenwinkel zeg maar!
      ;)

      Verwijderen
    2. Ja super! De link in mijn reactie doet het geloof ik niet, hier het adres nog een keer:
      http://multivroon.blogspot.nl/2013/02/voorjaarsjurk.html

      Verwijderen
    3. Hij doet het nog steeds niet!
      Maar ik ben al gaan kijken hoor....ik ben altijd benieuwd wat andere mensen allemaal maken......;)

      Verwijderen
    4. Ja....hij doet het wel op de mail!
      Eigenlijk zou die in uw reactie ook mogen werken he....dan kunnen alle andere mensen dien ook aanklikken!

      Verwijderen
  2. Schoon ! En zo'n modellekes bieden genoeg bewegingsvrijheid om lekker te ravotten.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zou zo uit een dure boetiek kunnen komen. krijg zin om het ook eens te proberen.
    GOED NIEUWS... Ik heb stof voor u van de eclips. Kan je nog tot woensdag wachten????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :)
      Maar het kostte mij maar €5,00

      Ik weet al dat gij mijn stofkes hebt ( ze hebben al ne mail gestuurd!)
      Het zijn er wel maar drie van de vier zeker?
      Nu ben ik wel curieus welke ze niet hebben geleverd!?
      Maar....ik zal proberen om mij te bedwingen tot woensdag...;)

      Verwijderen
    2. Ik heb er drie, ik zal al wat verklappen. Eentje is met verschillende vierkanten in verschillende motiefkes, mooi, mooi en dan een blauw bloemenmotief en ook hetzelfde in het roze. Ook super mooi. Weet ge al welke???

      Verwijderen
    3. Dat met die verschillende motiefjes zou er zowel in het blauw-rood moeten zijn als in het roze......welke is er geleverd?

      Verwijderen
    4. Jammer dat den blauw-rode er niet bij was....dat was dus mijn absolute favoriet.......daar had ik dus al grootse plannen mee !
      :)

      Verwijderen
  4. Mooi stofje.Prachtig gemaakt.Ik ga er een korte versie van maken voor op een jeansbroekje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haaaa....dat heb ik net af se, ook voor op een broekske ( ik moet alleen nog voor een bijpassend lintje gaan zien!)
      :)

      Verwijderen
    2. Super,gij zijt goe bezig.Ik moet nog wachten tot woensdag dan ga ik naar de markt hier in Mortsel(hopen dat er leuke katoenen stofjes zijn)

      Verwijderen
    3. Mortsel?
      Dan zijn wij praktisch buren!

      Verwijderen
    4. Ha,dat is leuk.Op de grens Mortsel/Boechout?

      Verwijderen
  5. Oh zo mooi! Ik denk dat die naaiskills toch al vrij goed gevorderd zijn, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super!! Deze staat ook op mijn steeds langer wordende to do :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon aan beginnen, dan kunt ge dat al van uwe lijst schrappen...;)
      Het duurt ook niet zo lang om dat te maken he.....!
      :€

      Verwijderen
  7. Knap seg! Dit stofje staat el even in mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kei tof! Zo een spontaan jurkske! Seg en uw naaiskills niet genoeg gevorderd... zo efkes een mouwke aanpassen en al is toch al ni nix he! En als ik kleedjes in elkaar kan steken, gij ook zenne! Durf-het-zelve he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooi kleedje! het stofje is er perfect voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat heb je weer mooi gemaakt!
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel mooi exemplaar. Leuk stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die naamachienervaring begint al aardig op te lopen zeker? :-) Mooi hoor die 4 vierkantjes aan elkaar! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Enee... proficat aan alle give-awaywinnaressen... en jij merci voor er zo'n superding van te maken :-) Ik gok op de volgende keer, fijne zondag!

      Verwijderen
  13. Dat wil ik ook wel eens proberen, zal eens moeten zien of ik het op uw pinterest pagina vind, maar ben daar niet vertrouwd mee...
    Euh... uw naai skills zijn nog niet zo ver gevorderd... slik.... wat zegt dat dan over die van mij.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zal ook eens die pinterest moeten zoeken want mijn onze dochter wil er natuurlijk ook zo één!
    Ik had nog een vraagje: als je stof bestelt uit Amerika, kost dat dan niet vreselijk veel geld om te verzenden? of valt dat mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hangt ervan af waar ge besteld natuurlijk!
      Je kan dat weten door bij een webshop 'shopping' aan te klikken....meestal onderaan de pagina!
      Daar vind je dan de tarieven terug...
      Je moet rekenen voor verzending naar België op zo'n 24dollar per 10 yards.
      Dat lijkt veel, maar uiteindelijk kost het daar dan nog een pak minder dan hier!
      Bij de FQS betaal je gemiddeld 10,50dollar per yard( geloof ik toch), das ongeveer €8,00 /meter ( hangt natuurlijk van de dollarkoers af!)....met verzending bij betaal je dus ongeveer €10,00/M voor stoffen die hier €16,00/M zijn!
      Let wel.....dit zijn Amerikaanse stoffen he....dus, 110 cm breed

      Verwijderen
    2. Shopping moet shipping zijn natuurlijk...;)

      Verwijderen
    3. Okidoki! Merci
      Ik ga dat toch eens van naderbij bekijken, precies!

      Verwijderen
  15. Heel mooi !!!
    En waar kan ik die tutorial ergens terugvinden (pinterest is nog een groot mysterie voor mij)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klik de rode P aan rechts bovenaan den blog....dan komt ge op mijn pinterestbord.
      Tik dan het bord ' kinderkleding aan'
      Nu kan je zoeken tussen al mijn pins naar de juiste tutorial.....het is dien mottige foto van die vier aaneengespijkerd rechthoeken!
      Die dubbelklikt ge aan op de website....et voilà!
      :)

      Verwijderen