dinsdag 26 februari 2013

Bloed, zweet en tranen.....



.....en bijna VIER uren!!!!
Zoveel heeft het mij vandaag gekost om een simpel dekentje ineen te steken...
PFFFFF
Bloed letterlijk, want ik prikte mij aan een speld
Zweet dat valt nog mee
En tranen....bijna toch hoor!
Alles wat mis kon lopen liep dan ook mis.....
Mijne paspel...jaja, eigenlijk hoort daar een schoon fel-oranje paspel tussen te zitten......bleek niet goed gepositioneerd ( en dat ontdekte ik pas bij de laatste anderhalve meter dat ik nog moest stikken!)....
Toen ik heel de boel wilde losmaken, scheurde mijn stof in een hoekske ( toen huilde ik echt bijna...!)
......
Uiteindelijk besliste ik om gewoon nog eens rondomrond te stikken, aan de verkeerde kant van de paspel weliswaar.....om toch nog een enigszins toonbaar dekentje te maken voor toertje 2 ...
Dit is dus WEL DEGELIJK een dekentje MET paspel...
...ge ziet hem alleen niet!
Net zoals het labeltje, want dat vergat ik er domweg opnieuw in te stikken......!




Om het goed te maken met toertje 2
....want eigenlijk wilde ze een dekentje met 'zichtbare' paspel.....
zal ik haar er nog een assorti kussen bij maken, MET paspel en een fel-oranje achterkant!
....
't Zal alleen niet meer voor vandaag zijn....
MORGEN MISSCHIEN?!
...
:)

21 opmerkingen:

  1. Wauw wat een productie hier. Ik zou morgen pas weer beginnen, meestal werkt het niet om na zo'n project wat niet lekker loopt, maar wat wel heel mooi geworden is, aan iets anders te beginnen...Of het moet met zo'n makkelijk rimpelrokje zijn uit een van die mooie stofjes die jij allemaal hebt binnen gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar ga ik mij zeker ook eens aan zetten.....maar niet vandaag, het loopt niet goed vandaag!

      Verwijderen
  2. schoon stofke en vind het denkentje toch geslaagd zo. zo knaloranje paspel had er zeker ook niet aan misstaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, jammer dat we die niet kunnen zien.....maar ik ga het goedmaken met een kussen MET paspel!
      :)

      Verwijderen
  3. Och, ik krijg al helemaal medelijden met je... Ik herken het gevoel. Soms zit het echt helemaal tegen...
    En toch, ik vind dit resultaat ook al supermooi zonder paspel. Wie weet vind je ooit op een dag nog de moed om het terug los te maken en er een net iets kleiner dekentje mét oranje paspel van te maken! Maar niet vandaag...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk niet dat ik het ooit terug los maak.....ik heb er echt te veel tijd in gestoken!
      Misschien Laak ik ooit wel een nieuw exemplaar.....ik heb nog genoeg van die stof liggen!
      :)

      Verwijderen
  4. Paspel of niet, ik vind het een schoon dekentje! Ik zou ook echt eens een dekentje moeten maken... zo een nieuw voor hier lekker in de zetel onder te soezen... ben trouwens ook geen paspel kunstenaar! Heb wel nog mooie witte knuffelfleece liggen dat een zalig dekentje zou zijn..

    Vraagske: hoe groot maakt gij uw dekentjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De volledige breedte van mijn stof ( -de naadwaarden uiteraard) en dan zo'n 2 meter lang..'
      En als het smalle stukken stof zijn ( zoals de Amerikaanse...1,1meter) dan maak ik er eentje van 2x de stofbreedte -naadwaarden en dan de achterkant zo'n 1,5 meter breed

      Dus ongeveer 1,5 / 2m

      Verwijderen
  5. Soms heb je van die dagen!!!
    dit is er vast een van en morgen lukt het weer!
    Je bent wel een doorzetter, ik gooide het dan aan de kant om het later(veel later) weer eens op te pakken!
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooh het is nochtans één héél mooi stofke...paspelleke of niet, ik zou er héél content mee zijn xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn dan inderdaad dagen om het even opzij te laten liggen en een andere x verder te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, er zijn zo van die dagen hé, maar ik vind het resultaat wel mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja..
    zo vergaan al mijn keertjes
    achter het naaimachientje..
    :-(
    :-)
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, das niet goed....ALTIJD?!
      Ik moet wel zeggen....door veel te oefenen komen de fiasco's minder snel achtereen....;)

      Verwijderen
  10. Voor jou een ongelooflijke frustratie, voor mij gewoon een mooi dekentje! Geen kat die dat ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja vervelend is dat, als het niet wil lukken zoals je het bedacht heb. Helaas heel herkenbaar ;-) Ik vind het dekentje toch prachtig geworden! Wat een leuk stofje weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel....het stofke is een goedkopeke uit Kapellen!

      Verwijderen
    2. Dank je! Net even op internet opgezocht en daar ga ik zeker een keer rondneuzen. Nu eerst volgende week naar het stoffenspektakel. Ben benieuwd of dat iets gaat zijn.

      Verwijderen
    3. Jaloers....ik moet wachten tot april, dan strijkt het stoffenspektakel neer in Antwerpen!
      Benieuwd wat ge allemaal gaat vinden....:)

      Verwijderen
  12. De wet van Murphy, ik ken ze vanbinnen en vanbuiten!

    BeantwoordenVerwijderen